sobota, 22 marca 2014

Ja wiedziałem, że tak będzie

Piękną końcówkę marca, wiosna nadejszła, takie okoliczności przyrody są jak znalazł na informację, że Urząd skarbowy uznał, że objebaliście państwo na 10 tysięcy peelenów.
A zaczęło się to tak. PIT działalność gospodarcza musi złożyć do końca lutego, co też uczyniłem, PIT etatowy czeka standardowo na ostatnią chwilę, bo tak. Działalnościowy złożyłem szybko, bo po raz pierwszy od lat miałem dostać zwrot. Nieduży, ze nieduży, ale zawsze na koks by można było zacząć odkładać. Parę dni temu dostaję list bardzo polecony, że ni chuja, zwrotu nie będzie, bo został on pobrany a konto odsetek, bo za mało kasy zapłaciłem we wrześniu. Tu cię mamy jebany cwaniaczku. Wiecie, ja tępy w te kulki jestem, a że kara niby dwie stówki plus odsetki w licznie niewiadomej, to stwierdziłem, bo mam niczym nieuzasadnione zaufanie do instytucji państwowych, poza ZUS i NFZ, że musiałem coś spierdolić. Na spokojnie poszedłem do pani księgowej, żeby mi wytłumaczyła o co cho, bo ja przecież ni chuja nie kumam tych finansów i stuffu. Pani księgowa poczytała, popatrzyła i powiedziała, że coś jest bardzo nie halo i mam w te pędy do US-u pociągać. Pociągnąłem więc i tam nawet za prawie pierwszym podejściem nafochana pani powiedziała, że o tu widzisz we wrześniu zapłaciłeś tyle a tyle podatku, a zapłacić miałeś 10 tysi złodzieju jebany. Mnie lekko przygięło. Bo raz, żeby zapłacić 10 000 PLN podatku, to musiałbym zarobić we wrześniu ponad 50 000, nie żebym miał coś przeciwko temu, ale jedynym znanym mi sposobem na taki zarobek w mojej sytuacji jest opylenie obu płuc i serca, więc byłbym nieco nieżywy. Dwa gdybym tyle zarabiał, to po pierwsze nie rozliczałbym się w Pl tylko w jakimś raju podatkowym, bo byłoby mnie na to stać, a po drugie miałbym ludzi, którzy by za mnie popierdalali wyjaśniać różne takie takie, a nie jaśnie pan by się sam fatygował. 
Dzwonię do pani księgowej o co biega, sprawdzamy złożonego PITa i tam, wyobraźcie sobie nic nie stoi o dziesięciu tysiącach, więc popieprzam raz jeszcze z kopią zeznania i pokazuje, że bardzo przepraszam, ale tu stoi liczba kilkukrotnie niższa i chyba państwo coś się pomylili nieco. Pani poszperała i no rzeczywiście jest błąd. Foch zmalał nieco, ale powiedziała, że ona się poprawką nie może zając tylko proszę iść tam i tam. Ok luz dziękuję bardzo, do widzenia. Poszedłem, gdzie mnie wysłano. Tam jednak, że poprawką nie mogę się zająć, proszę iść tam i tam. Ok, dziękuję bardzo do widzenia. Poszedłem, gdzie mnie wysłano, a tam jednak, że poprawką się nie mogą zająć, proszę iść tam i tam. Ok, luz już mniejszy, dziękuję, do widzenia. Poszedłem, gdzie mnie wysłano, a tam... Kurwa, już szlag mnie powoli trafia, ale chuj idę dalej i trafiam z powrotem do pani, u której byłem na początku, która mówi, że ona nie poprawia, że przecież miałem iść tam i tam. Trochę pociekło mi krwi z uszu i oczu i wysyczałem pani, że nie mam najmniejszego zamiaru zapierdalać, jak głupi po korytarzu i niech się może, kurwa, zdecyduje, gdzie mam iść. Coś wymyśliła, poszedłem, a tam sfochany pan, że niestety, ale to nie jego działka. Chujkurwajebać. Skończyło się babci sranie, obłędu na ryju dostałem, kolejna porcja syczenia i się okazało, że a jednak pan się zająć może. No cudownie. Przejrzał papiery i stwierdził, że rzeczywiście jest błąd. Thank you captain Obvious! Poklikał w komp i powiedział, że się zajmą. o nienienie, na tę ewentualność przygotował mnie narzeczony i powiedział, że skoro dostałem straszne pismo z zajebistą ilością paragrafów, cyferek i odwołanie w nieprzekraczalnym terminie 7 dni, to nic, ale to, kurwa, nic na gębę. Wszystko na piśmie i chuj. Pan próbował mnie zbyć, czy to na pewno potrzebne, że bezsensu przecież. Taa, kurwa, a potem się okaże, że mi te dziesięć tysi do pierdyliarda zylionów narosło, bo nikt o niczym nie wiedział i przecież się nie odwoływałem. No ale jak mi zależy, to proszę se pismo złożyć, ale nie tu, o nie, w ogóle gdzie indziej w innym budynku, bo co ci ułatwiać będziemy. Chuj poszedłem, dotarłem, załatwiłem. Na razie koniec, czekam na odpowiedź.
Jak na razie się okazało, ze ktoś wrzucający mój PIT w system, się z kwotą pierdolnął. Pierdolnął dość ostro, wpisując j.w. stoi kwotę kilkukrotnie wyższą. Zdarza się, luz, choć zakres błędu jest taki, jakbym na recepcie zamiast Augmentin napisał "jebać Lechię". Jednak bardziej wkurwiające jest, że pierdolony urząd zamiast próbować wpierw wyjaśnić sprawę, a dlaczego drogi obywatelu tu się nie zgadza od razu przyjebał mi karą z odsetkami i zajęciem mojej własności. Zostałem przestępcą podatkowym przed udowodnieniem winy. Ja wiedziałem, ze tak będzie.
Urzędzie Skarbowy, zapoznaj się z ZUSem* i NFZem, bo od teraz mieszkacie razem w szufladce podpisanej "kurwy i złodzieje"

*ale muszę dodać, że jak ostatnio w ZUSie coś załatwiałem, to panie bardzo miłe były.

21 komentarzy:

  1. Abotoprostejest, crowdsourse się nazywa, walimy wg przepisów, jak błąd, sami dojdą, przyjdą, wykażą, wykładnię pokażą, po pokojach polatają, et voila! sejwingsy. Mordujcie wszystkich, Pambuk rozpozna swoich (nieżyjących lub niegramotnych).

    OdpowiedzUsuń
  2. Klasyka. A pewnik, gdy masz cos do zwrotu. Żadnego przepraszam nie będzie oraz nikt nie poniesie odpowiedzialności.
    Niegermańska F.

    OdpowiedzUsuń
  3. Doktor ogądal kiedyś alibo czytał Asterixa i Obelixa? Taki odcineczek jest, "Dwanascia prac Asterixa", jedną z nich ma być załatwienie czegoś w urzedzie, wypisz wymaluj te same sceny, "nie w tym pokoiku, uprasza się do pokoiku dwa pietra niżej i w innym budynku", ""nie w tym pokoiku, tu potrzebna taka pieczatka jest, proszę do innego pokoiku w innym miescie", i tak dalej, i tym podobnie...

    Takie skojarzenie miałam literacko-filmowe :).

    A u nas Urząd Skarbowy jest we wspomnianej szufladce od wielu już lat, od czasu, gdy skorzystaliśmy z Panem Małżonkiem z przyslugującej nam prawnie ulgi, po czym dostaliśmy groźne pismo, że ależskądnowcale oraz nalezy się zwrot wraz z odsetkami, grzecznie zwrociliśmy, po czym po jakimś czasie okazalo się, że i owszem, nalezało nam się, tylko sie urzedniczka pomyliła, ale dostać forsy juz nie dostaniemy, bo skoro oddalismy to widać nam niepotrzebna, nożesz fak.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie, nie, nie. To NA PEWNO wszystko wina Doktora. Ten PIT to wina Doktora, zepsuta atmosfera w US to wina Doktora, agresja Putina to wina Doktora i nadmierna wycinka wilgotnych lasów równikowych to TEŻ wina Doktora. Bo Doktor zły i musi trafić na pal. Najlepiej bez procesu, bo przecież wina oczywista. A jak nie na pal, to przynajmniej publiczna chłosta się należy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogólnie to mam wrażenie, że bycie lekarzem w tym kraju ostatnio sprowadza się do prób uniknięcie bycia wyruchanym, excuse my French, na prawo i lewo przez kogo się da - NFZ, MZ, Izby, dyrekcję szpitala, pacjentów a teraz i US ; ]

    OdpowiedzUsuń
  6. Kondolencje. Ale pomyśl Doktorze, że kiedyś może któraś/ryś z tych pań/panów zapuka do drzwi twojego gabinetu. A wtedy też możesz przegonić rzeczonych po całym szpitalu, żeby na koniec trafili do Ciebie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A na recepcie napiszesz im "jebać Lechię", hahahahaha

      Usuń
  7. Dlatego trzeba wypierdalać z gównogrodu, ja tak zrobilem i mam się dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wraca Doktorowi forma
    to z lechią mi się podobało

    x

    - szkorbut

    OdpowiedzUsuń
  9. W tej szufladce to chyba jest jeszcze dziekanat?
    A w ogóle myślę, że Doktór ukrywa jakieś dochody przed US, a tak naprawdę jest Krezusem :) Urząd Skarbowy nie może się
    mylić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tej szafie jest pani Halinka http://www.pani-halinka.pl/

      Usuń
    2. Szafie napisałam??? A miało być szufladce... Doktor widzi, jak to ŁATWO SIĘ POMYLIĆ? A co dopiero parę zer w tę czy w tę...

      Usuń
  10. To se tam Dochtór dołoży , do tej szufladki od razu urząd statystyczny, bo pewnie niebawem sie ujawnią przysyłając uprzejme kurwa pismo, że pod karą pieniężną, chłosty i więzienia do celów statystycznych muszę podać "dobrowolnie" wszystkie dane swojej firmy tj. przychody i rozchody. Nawet zjebany ołówek moja biedna księgowa zakupiony gdzieś tam musiala odnotować. I nie ma ,że zmiłuj. Drogą losowania zostałam wybrana. I ciesz się o Panie Dochtorze, że nie musisz sprawozdania o odpadach medycznych składać do Urzędu Marszałkowskiego, bo tam to dopiero kurwa są cyrki, a za pomyłkę rzędu 0,5kg albo jednodniowe spóźnienie - 5000pln-ów kary. I znam takich co płacili, za taka własnie głupotę.
    Bupepa

    OdpowiedzUsuń
  11. o matko....! to nie na moje nerwice, zagryzlabym...

    OdpowiedzUsuń
  12. ...na moje nerwice też nie! Już mnie się gorąco robiło jak czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj tam. Do nas kiedyś US przysłał pismo, że wchodzi pracownikowi na pensję, bo komornik kazał. A, że nie zgadzała się ani data urodzenia, ani PESEL, ani miejsce zamieszkania, to już mniejszość. Zgadzało się tylko nazwisko i co im zrobisz? Żadna z pań urzędniczek nie chciała się przyznać, że była taka genialna

    OdpowiedzUsuń
  14. Pani Halinka - genialna :)
    Doktor, jest kwiecień. Będę zmuszony znowu ranić serduszko...

    OdpowiedzUsuń
  15. doktór ja wiem, ja się przygotowuję do nowej notki na temat działa fantasy ałtorkasi Michalak z młodo lekarko i męczę to gówno już 2 tydzień, a jescze 80 stron zostało

    OdpowiedzUsuń
  16. O matko! Ona chyba szybciej pisze, niż Doktor czyta :) Debiut w 2008 roku, a pozycje przez nią spłodzone zajmują stronę. To muszą być wiekopomne dzieła :))

    OdpowiedzUsuń